3 vuotta sitten ollaan viimeks käyty Särkänniemessä parin serkkulikan kanssa. Eppu oli just päässy ekalta ja Nuppu oli vajaa 5 vee. Eihän tämä äitee niitä uskaltanu possujunaa vauhikkaampiin päästää. Nytkin pari päivää ennen reissua näin hirveitä painajaisia siintä, kuinka ne sinkoilee laitteista pitkin ja poikin. Onko musta tulossa vanha vai ylisuojeleva? Ite aikanaan kävin kaikki hurjimmatkin laitteet läpi ja nyt ei kunnolla uskalla uidessa ees sukeltaa, ku iskee paniikki veden alla.

Mentiin jo edellisenä iltana Marsu-siskon luokse yöksi. Meinas olla niin jännää, ettei kukaan tahtonu saaha unta. Ennen puolta yötä sammutettiin valot, mutta mä olin vielä puol 3 hereillä. Pyörin ja vaihoin asentoo ainakin miljoona kertaa. Jossain vaiheessa yötä heräsin, tuijotin seinää ja yritin vaihtaa asentoo. YRITIN ihan tosissani, mutta mikään paikka ei liikkunu. Korvissa vaan kohisi samaan tyyliin ku ikivanha kuvaputki telkkari missä ei oo kanava kohillaan. Tarkkailin hengitystä ja ajattelin vaan, että kyllä mä kohta pystyn liikkumaan. Aika tuntu toooosi pitkältä. Sit rupesin heiluttelemaan sormia ja tajusin, että ne liikkuu. Wohooo! Sit liikkukin jo kaikki muutkin ruumiinosat. Tulipahan koettua elämäni ensimmäinen unihalvaus.

Aamulla kohti Särkänniemee ajellessa rupes Marsu puhumaan, että vois olla kiva mennä itekki laitteisiin. Mä en oo ollu laitteissa varmaan 15 vuoteen. Ehä mä mihkään uskalla enää mennä. Kummasti vaan portista sisään astuttaessa oli mullakin ranneke. Ja ensimmäinen laite oli Tornado! Ehkä mä yritin huutaa, mutta suusta ei kuulunu mitään. Pois ku päästään mä tuumasin tyynesti - "Ei se ny niin paha ollu!" Trombi ja Half Pipe... lasten leikkiä. Enemmän tuli huono-olo muksujen Crazy Bussissa.

Juipille kohokohta oli tietty Angry Birds Land. Majakka ja Tukkijoki tais olla kivimmat ja hurjimmat laitteet sen mielestä. Nyt on Nuppu päässy ekalta. Lapsi kysyy - "Äiti, saako mennä Troikkaan?" 3 vuotta sitten sanoin Epulle samaan kysymykseen - "ET TODELLAKAAN!!!!" Nyt mä sanoin Nupulle - "Anna mennä!" Niin kävi tyttö Troikat ja Tyrskyt. Eppu on kans aikamoinen hurjapää... äiteensä tullu! Sielä se meni Jet Starit ja Take Offit. Tornadoon se yritti tulla mukaan, mutta en päästäny. Sit mä kuiteski päästin sen Half Pipeen. Voi luoja! Hyvin tyttö huus koko ajan. Sanoinkin sille, että hyvä kun huusi niin tiesin, ettei se ainakaan oo tippunu matkalle.
Meillä oli seurana myös kummitytön porukka. Kolme aikuista ja seittämän lasta. Hyvin jaksettiin koko päivä kiertää ja kaartaa puistoo päästä päähän ja takasin.

Nyt meillä tuhisee viis pientä nenää. Alman kaks vanhinta tyttöö tuli likkoje  kanssa leikkimään ja jäivät sitten yöksi. Lomaa on jälellä enää muutama päivä. Rupee ahistaa töihin paluu. Vaikka mä kyllä tykkään mun työstä.

http://www.youtube.com/watch?v=9NPDUbNCWlo&feature=related